۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

این روزها

- سرفه سرفه سرفه ..‌. :) اگه راه حل ضربتی برای سرفه های خیلی زیاد بعد از امیکرون دارید بهم بگید لطفا، پیشاپیش بگم که خیلی از راه های معروف رو رفتم :))

- از وقتی فهمیدم نشر معارف اون چهار تا کتاب رو با اصرار به رهبری هدیه دادن، بعد رسانه اینطور القا کرد که رهبری خودشون اینا رو انتخاب کردن و خریدن ، بعد مردم به سرعت چاپش رو تموم کردن و رفت برای تجدید چاپ، یه پوکر فیس خاصی درونم ایجاد شده که اصلا هضم نمیشه. هزینه کردن از رهبری تا این حد؟!

- به خاطر مریضی و چند تا چالش دیگه، از خوانش عصرهای کریسکان جا مونده بودم، الان که تونستم تا حد خوبی برسم به گروه، خیلی خوشحالم از خوندن این کتاب، مفصلش باشه برای معرفی، اما همینقدر بگم که دریچه ای بود برام رو به اتفاقاتی که اصلا تصور نمی‌کردم رقم خورده باشن. علامت سوال هایی که توی ذهنم روشن کرد برام باارزشه و حداقل چند تا کتاب دیگه باید بخونم تا جوابشون رو پیدا کنم، بریم ببینیم که در ادامه چی میشه ... 

  • De Sire
  • چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۰۲

مرحله سوم پویش کتابخوانی (عصرهای کریسکان)

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و احترام  

همون‌طور که از نظرات پست نظرسنجی مشخصه کتابی که بیشترین موافق رو داره، کتاب عصرهای کریسکان هست. 

عصرهای کریسکان ۲۸۰ صفحه‌ست، بنابراین حدود ۲۸ روز برای خوندنش زمان لازم داریم، اگر از صفحات بدون متن پایان کتاب صرفنظر کنیم میتونیم کتاب رو تا ولادت امام رضا(ع) که ۱۰ خرداد هست تموم کنیم، و چه نیتی هم بهتر از این که ثواب آگاهی و همراهی در این طرح رو هدیه کنیم به امام رضای عزیزمون‌. 

 

کتاب مرحله سوم پویش کتابخوانی: عصرهای کریسکان، خاطرات امیر سعیدزاده 

تعداد صفحات : ۲۸۰ ( روزی ده صفحه) 

زمان شروع : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ 

زمان پایان و انتشار پست‌های معرفی: چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ 

 

هدیه به امام رضای عزیز :) 

 

+ بزرگواری فرمودن که اگر کسی طاقچه بی‌نهایت نداره، هزینه خرید کتاب از طاقچه رو برای دو نفر، یا کتاب چاپی رو برای یک نفر تقبل می‌کنن. 

 

+ از حامی مالی مرحله قبل که جوایز رو پرداخت کردن هم تشکر می‌کنم. خدا براشون جبران کنه الهی ...  

 

زیر این پست یه یاعلی بگید و همراهی خودتون رو اعلام بفرمایید. انتشار لینک پست برای آگاهی دیگران هم می‌تونه به رونق طرح‌مون کمک کنه. 

 

یا علی 

 

 

  • De Sire
  • پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۰۲

وَالَّذِینَ اهْتَدَوْا زَادَهُمْ هُدًى وَآتَاهُمْ تَقْوَاهُمْ

بسم الله الرحمن الرحیم 

مدت‌هاست مشغول مطالعه کتاب «کهکشان نیستی» هستم، پیش نمی‌رود، اما نه به همان دلیلی که قبلا کند پیش می‌رفت، حالا از صفحه ۱۳۶ جلوتر نمی‌روم... دست و دلم نمی‌رود، دلم جا خوش کرده در نامه‌ای از ملاحسینقلی همدانی، انگار که در این کلمات سرّی ریخته‌اند و سِحری به کار بسته‌اند. بارها کتاب را باز کرده‌ام، این دو سه صفحه را برای بار چندم خوانده‌ام و بعد با شرمندگی کتاب را لابلای کتاب‌هایم مخفی کرده‌ام ... 

«اهمّ اشیاء از برای طالب قرب جد و سعی تمام در ترک معصیت است.

تا این خدمت را انجام ندهی نه ذکرت و نه فکرت به حال قلبت فایده ای نخواهد بخشید، چرا که پیشکش و خدمت کردن کسی که با سلطان در مقام عصیان و انکار است بی فایده خواهد بود..» 

  • De Sire
  • سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۰۲

تربیت

تو جاده ایم، محو سرسبزی‌های کنار جاده ام، فقط خدا می‌دونه که من چقدددددر عاشق سرسبزی و طبیعتم، برای همین نیمه اول بهار برای من مثل بهشته، خود بهشته، وسط این شادی عمیق، یهو یه نیسان میاد جلومون که دو تا الاغ توش هست و یکی دو تا گوسفند، باد میاد، نیسان تند می‌ره، سر پیچا شدید تکون میخورن، دلم می‌گیره، اشکام بی اختیار سرازیر میشه، میگم من اصلا سیستمم مناسب این دنیا نیست، من از اینکه حتی یه حیوون به رنج بیفته بی‌تاب می‌شم، یکی از همراها میگه : بد تربیتت کردن... :) 

 

هنوز فرصت دارید برای تصمیم‌گیری در مورد کتاب مرحله‌سوم

  • De Sire
  • شنبه ۹ ارديبهشت ۰۲

وَهُدُوا إِلَى الطَّیِّبِ مِنَ الْقَوْلِ...

سلام به همسایه های بزرگوار این خونه 

قبل از هرچیز مجددا تسلیت می‌گم به دوست نازنینم فاطمه‌خانوم، الهی که پدربزرگ عزیزشون هم‌نشین اباعبدالله باشن... 

برای سلامتی پدر بزرگوار خانوم‌معلم عزیزمون هم دعا کنیم، الهی که خدا همه مریضا رو شفا بده و به دل خانواده‌هاشون صبر و آرامش و قوت بده‌. 

می‌دونستم که ماه رمضون رو برای خودتون مشغله‌های شخصی دارید، تصمیم گرفتم صبر کنم تا بعد از ماه رمضون بریم سراغ مرحله بعد کتابخونی‌مون، از صمیم قلبم به خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف متوسل میشم که خودشون کمکمون کنن و به کارمون برکت بدن. راستش همینطوری به دلم افتاد که عنوان پستی که میخوام باهاش مرحله سوم رو شروع کنم از قرآن بگیرم، این شد که می‌بینید... من که کسی نیستم جز «من همی آن دانم و ستار من» ولی قول خدای عزیز رو به فال نیک بگیریم :) 

یا علی بگیم برای دور جدید، من خیلی دلم با شروع یه سیر مطالعاتی هست، ولی هنوز منتظرم اون شوق مخاطبین که بهم نشون بده کار پیش خواهد رفت رو ببینم :)) اون چند نفری که هی توی خصوصی ازم پرسیدن پس مرحله بعد چی شد نمیدونن چه قندی توی دلم آب کردن، نه اینکه چشمم به تعداد باشه، برکت رو خدا به جماعتی که نیت خیر دارن میده حتی اگه قلیل باشن... ولی همراه شدن تعداد بیشتری از شما حتما خوشحال‌ترم می‌کنه. 

لطفا لطفا وقت بذارید و با تحقیق و هدفمندی (نه فقط اینکه من این کتاب رو خوشم اومده) یه کتاب دفاع مقدسی پیشنهاد بدید. معیارهای اصلی‌مون: 

- کتاب ترجیحا توی طاقچه بی‌نهایت باشه که هزینه‌ش برای کسی مشکلی ایجاد نکنه 

- دفاع مقدسی باشه (مربوط به هشت سال دفاع مقدس باشه) - (تا اینجا یه کتاب از مدافعین امنیت و مدافعین حرم داشتیم) 

- تعداد صفحات طوری باشه که خوندنش با احتساب مطالعه حدود ده صفحه در روز از یک ماه بیشتر نشه. (تعداد صفحات رو از مشخصات کتاب بخونید نه از روی فونت اپلیکیشن طاقچه) 

- لطفا قبل از انتخاب کتاب نظرات و بریده هاش رو مطالعه کنید. اگر بتونید این جمع رو به سمت مطالعه یه کتاب خوب ببرید اجر بزرگی نصیبتون میشه :) 

 

بسم الله ... بفرمایید نظراتتون رو... 

 

(لینک دادن این پست توی وبلاگ ‌‌‌‌‌‌‌‌هاتون می‌تونه مخاطبین وبلاگ شما رو هم باهامون همراه کنه، بزرگوارانی که اولین باره میان اینجا به بخش پویش کتابخوانی در قسمت عناوین مطالب وبلاگ رجوع کنن)

 

  • De Sire
  • دوشنبه ۴ ارديبهشت ۰۲
الحمدلله علی کل حال
آرشیو مطالب